Oj det här har jag nästan glömt bort i allting jag har att göra :o
 
Att förra veckan så var jag med konfirmationen och lyssnade på Doreen Månsson som hade föreläsning om rasism, utanförskap, mobbning och mkt mer. :)
 
Det var kul och så fick man GRATIS smörgåsar och kakor efter åt :D Ni vet vad jag brukar säga gratis är gott ;)
 
 

 

Det var 2 saker som Doreen sa som jag nt håller med om.

 

Det första är att mäniskor som nt har gott i en svenska skola nt ska få jobba  med t.ex. sjukvård eller apotek. För att en som nt har gott i en svensk skola nt kan redda någons liv för att dom nt har en bra svenska.  (Sa Doreen att vi majoritetenav svenska invånare tänkte)

 

Och tycker jag att hon definitivt har fel. För att någon som nt kommer ursprungligen från Sverige och har perfekt svenska .Nt för jobb med sjukvård och apotek  är för att  om dom nt har en bra svenska så kan deras utredning om en sjukdom bli fel. Och då kan det jö hända att patienten får fel medicin eller nt får någon medicin alls. Därför för dom nt jobba med sånt.

 

Och så kan jag säga utav egen erfarenhet att bara här i Frövi så har vi rett så många som jobbar på läkarstationen nt har så bra svenska och hur kan det då komma sig att dom jobbar med sånt??

 

 

 

Och så har jag en sak till men jag vet nt om ni allihop kommer tolka det på fel sätt? Så väntar med att lägga upp den nu iaf.

Kommentera

Publiceras ej